2011. április 12., kedd

Kreatív társasjáték / #3 Gyerekkori emlék

A Kreatív társasjáték rendszeres időközönként jelentkező játék: adott témára készítenek a résztvevők egy-egy alkotást.
A játékról itt tudhatsz meg többet.
A mostani feladat a Gyerekkori emlék volt. Az egyes munkák alatt elolvashatjátok, ki milyen gyerekkori emlékből kiindulva készítette az alkotását.

Halász Boróka tűzzománc névtáblája a családi kenutúrákat örökíti meg a Tiszán



Gyerekként "ittam" a magyar népmeséket, de belső alaphangulatomat vonzotta ez az orosz mese:-)
Annuska, a főhős egy anyókától kapja ezt a csodavirágot, melynek minden szirma egy kívánság beteljesítése a következő versikével:
"Szívem szirma, szeretlek,
szállj nyugatról keletnek,
északról meg dél fele,
szállj el, szállj el száz fele!
Földet, ha érsz, kis szirom,
legyen úgy, mint akarom,
tedd meg nekem, szépen kérlek.... "  és jöhet a kívánság."
 

"Kisgyermek koromban anyukám indiai tunikákban járt otthon, hosszú bokáig érőkben. Mikor nagyobb lettem megörököltem őket, de sajnos már nehezen töltik be eredeti funkciójukat feslettségük miatt. Az egyikük kis darabkája most új funkciót kapott, és talán új életet. Nem a szekrény mélyén alszik tovább, hanem a gyerekpolcon idézi fel a 70-es évek végi, bennem nyomot hagyó hippi korszak végét."


"Amikor kicsi voltam, a szüleim egy idős néni kertjét gondozták, ide jártunk le délutánonként. Testvéreimnek és nekem ez a kert volt maga a paradicsom, ahol szabadon lehetett szüretelni a frissen termett zöldségekből, fára mászni, és eltüzelni a gyomokat. Ebben a kertben állt a kedvenc fám, egy cseresznyefa, mézédes gyümölcsökkel, amit persze már akkor fülbevalóként is használtunk. Innen jött az ötlet, hogy készítsek egy fülest, ami tartósabb az igazi cseresznyénél, de legalább olyan mutatós."


"A Mamámnak volt egy csodás rózsalugasa, szívesen játszottunk ott a kistestvéremmel. Egyszer, már nem emlékszem miért, jól meglöktem a húgomat, valaminek nekiesett, a homlokán keletkezett egy seb. Keservesen sírt. Aznap este senki nem imádkozott olyan buzgón, mint én, reménykedtem, az égiek lesznek oly kegyesek, hogy eltűntetik a sebet; nem azért, mert a tesómért aggódtam, hanem magamért, tudtam másnap anyuéktól  hatalmas letolást kapok.... Valamit elronthattam, mert a seb nem tűnt el...
A rózsák jelképezik a lugast, a fekete flitter pedig a feketepontot, a büntetést."

Toritextil kirakós poháralátéte

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése